Siyaset
Giriş Tarihi : 31-10-2019 13:40

CHP'li Tanal: A Haber’e TRT kıyağı belgeleri cevapsız kaldı

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li Mahmut Tanal’ın soru önergesinde belirttiği ‘A Haber’e TRT kıyağı’ belgelerini görmezden gelerek, yüzeysel bir cevap verdi.

CHP'li Tanal: A Haber’e TRT kıyağı belgeleri cevapsız kaldı

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li Mahmut Tanal’ın soru önergesinde belirttiği ‘A Haber’e TRT kıyağı’ belgelerini görmezden gelerek, yüzeysel bir cevap verdi.
 

ATV, A Haber, A Haber Radyo ve A Spor gibi yayın organlarını bünyesinde barındıran Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin şifahi talimatlarla TRT’nin kaynaklarından yararlandırıldırıldığı ortaya çıkmıştı.

FUAT OKTAY ‘A HABER’E KIYAK’ BELGELERİNİ GÖRMEZDEN GELDİ

CHP İstanbul Milletvekili Av. Mahmut Tanal’ın soru önergesine cevap veren Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li vekilin önergesinde belirtip doğru olup olmadığını sorduğu ve iktidar yanlısı A Haber Radyo’nun TRT’nin alt yapısını kullandığını ortaya koyan e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazılara hiç değinmedi.

TRT’nin, mevcut istasyonların atıl kapasitelerinin değerlendirilmesi amacıyla “TRT Genel Müdürlüğü Verici Tesislerinde Kamu/Özel Yayın Kuruluşları Sistemleri İçin Altyapı Tahsisine İlişkin Sözleşme” kapsamında kamu/özel yayın kuruluşları ile sözleşme yaptığını belirten Oktay, “Bahsi geçen sözleşme ile kurumun vericileri kiralanmamakta, sadece istasyon alt yapı tahsisi sağlanmaktadır. Bu doğrultuda tüm kurum/kuruluşlar; talep edecekleri istasyonun kapasitesinin uygun olması durumunda, ‘Verici İstasyonları Özel/Kamu Kanallara Ait Ücret Tarifesi’ üzerinden protokol/sözleşme imzalanması suretiyle alt yapıdan faydalanabilmektedir” dedi.


İŞTE CEVAPLANMAYAN O BELGELER

CHP’li Mahmut Tanal’ın Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın cevaplandırması talebiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin TRT’nin kaynaklarını kullandığını gösteren 4 Haziran 2018 tarihli e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazı yer alıyordu.

Buna göre, Kürşat Bahadır Onat, Murat Kuru, Mustafa Bilgin ve Mehmet Yıldız imzasıyla 1 Haziran 2018 tarihinde hazırlanan tutanakta, “TRT Erzurum Müdürlüğü sorumluluk sahasında bulunan Narman Aşağıyaylalar ve Hınıs-Merkez TV-FM verici istasyonlarına Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. teknik ekibi tarafından 300W FM Verici ve anten sistemleri (birer adet dipol anten kullanılarak) kurulumları Başkanlığımız bilgisi dahilinde yapılmıştır” denilerek, Turkuvaz Medya Grubu’nun bir kamu kuruluşu olan TRT’nin kaynaklarını kullanmasına izin verildiği itiraf ediliyordu.

“HALİS BEY MERHABA, BİLGİNİZ DAHİLİNDE TURKUVAZ…”

 

Yine TRT Erzurum Müdürlüğü’nde verici hizmetlerinden sorumlu kişi olan Mustafa Kibaroğlu’nun 4 Haziran 2018 tarihinde “Hınıs Merkez Turkuaz FM Radyo Montajı” başlığıyla TRT Ankara Verici İşletmeleri Müdürü Halis Yalçın’a gönderdiği e-postada, “Halis bey merhaba; Müdürlüğümüz coğrafi görev alanında hizmet vermekte olan, Hınıs merkez ve Narman Aşağıyaylalar verici istasyonlarımıza, sizin de bilginiz dahilinde Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. tarafından sistem kurulumu yapıldığını ve bunlara dair belgelerin ekte gönderildiğini bildirir, işlerinizde kolaylıklar dilerim. Mustafa Kibaroğlu” ifadeleri yer alıyordu.
 

“GEREKLİ PROTOKOLLLER YAPILMADI” UYARISI

TRT Erzurum Bölge Müdürü Ayça Alemdar tarafından 22 Nisan 2019’da TRT Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığı’na gönderilen resmi yazıda ise “Başkanlığımızın şifahi talimatı doğrultusunda; Müdürlüğümüze bağlı Hınıs-Merkez ve Narman Aşağıyaylalar TV/FM verici istasyonlarında Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. personelince bina ve plon kullanılmak suretiyle montajı yapılarak A Haber FM yayını devreye verilmiş, fakat geçen süre içerisinde gerekli protokoller yapılmamıştır” denilerek, A Haber Radyo’nun TRT’nin verici istasyonlarını kullanmasına rağmen Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’yle herhangi bir sözleşme, protokol imzalanmadığı aktarılıyordu.

NELER SÖYLENDİ?
@
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Sivasspor 21 11
  • 2 Fenerbahçe 20 11
  • 3 Trabzonspor 19 11
  • 4 Alanyaspor 19 11
  • 5 İstanbul Başakşehir 19 11
  • 6 Galatasaray 19 11
  • 7 Yeni Malatyaspor 18 11
  • 8 Beşiktaş 18 11
  • 9 Gaziantep FK 15 11
  • 10 Çaykur Rizespor 14 11
  • 11 Göztepe 13 11
  • 12 Konyaspor 13 11
  • 13 Kasımpaşa 12 11
  • 14 Denizlispor 11 11
  • 15 Antalyaspor 11 11
  • 16 Gençlerbirliği 10 11
  • 17 MKE Ankaragücü 9 11
  • 18 Kayserispor 7 11
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
ARŞİV ARAMA